مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-19اقتصادي

دریافت خون بندناف در زایمان طبیعی آسان تر است یا سزارین؟


مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: باتوجه به اینکه برای دریافت خون بندناف، خون گیری از ورید بندناف انجام می شود و تجربه نشان داده است در زایمان طبیعی، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: باتوجه به اینکه برای دریافت خون بندناف، خون گیری از ورید بندناف انجام می شود و تجربه نشان داده است در زایمان طبیعی، نمونه خون بندناف حجم بیشتر و تعداد سلول بیشتری نسبت به زایمان سزارین دارد.

ملیحه بهنامیان، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از دیدگاه علمی، نمونه خون بندناف فریز شده در 196- درجه سانتی گراد تا 20 سال قابل نگهداری است، اما آمارهای جهانی بهترین زمان استفاده از نمونه را در پنج سال اول بعد از فریز اعلام می کند.

وی افزود: تعداد سال های نگهداری نمونه با در نظر گرفتن تعداد سلول های ذخیره شده در برخی کشورها متفاوت است؛ به طور مثال نمونه های با تعداد سلول بالای یک میلیارد، برای بیش از 10 سال و کمتر از آن بین 5 تا 10 سال نگهداری می شوند.

البته این روش نگهداری، روشی جهت نگهداری نامحدود است.

مدیر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه خون جفت باید در مدت 5 تا10 دقیقه جمع آوری شود، چراکه پس از این مدت، احتمال لخته شدن خون در جفت و بندناف افزایش پیدا می کند، بیان کرد: میزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت خون بندناف در زایمان طبیعی آسان تر است یا سزارین؟

دریافت خون بندناف در زایمان طبیعی آسان تر است یا سزارین؟