مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 20:202021-10-18بين الملل

گفتگوی وزیرخارجه عراق با نماینده ویژه آمریکا درامور ایران


وزیر خارجه عراق با «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد و دو طرف در ارتباط با برخی تحولات منطقه گفتگو کردند.

- به نقل از واع، فؤاد حسین ، وزیر خارجه عراق با رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

گفته شده این دیدار روز دوشنبه و در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی صورت گرفته و در آن تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین واقعیت روابط ایران و آمریکا و برخی موضوعات دوجانبه بحث و بررسی شده است.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه عراق بر افزایش ثبات، استفاده از فرصت ها و مکانیزم های هماهنگی تأکید کرد و گفت: عراق، شیوه کاهش تنش را در پیش می گیرد، چون کاهش تنش، منافع همه طرف ها را به همراه دارد و بر امنیت و صلح در منطقه و همسایگان عراق تأثیر خواهد گذاشت.

وزیرخارجه عراق به انتخابات پارلمانی کشورش نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: این انتخابات بازتاب مطالبات مردمی و نشانگر اهتمام نیروهای ملی گرا برای موفقیت در روند انتخابات بود.

اظهارنظر وزیرخارجه عراق درباره انتخابات در کشورش در حالی عنوان شده که به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر 2021 میلادی مصادف با یکشنبه 18 مهرماه جاری در سراسر این کشور برگزار شد، موجی از اعتراض ها به شمارش آرا را به دنبال داشت، از همین رو کمیسیون عالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی وزیرخارجه عراق با نماینده ویژه آمریکا درامور ایران

گفتگوی وزیرخارجه عراق با نماینده ویژه آمریکا درامور ایران