مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 14:302021-10-18اقتصادي

یارانه 200 هزار تومانی جایگزین ارز 4200 تومانی خواهد شد؟


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اقتصاد ایران از سال 1397 تا به امروز با مفهومی به نام دلار 4200 تومانی یا همان ارز ترجیحی مأنوس بوده و البته چالش های بسیاری را هم در اجرای این سیاست تجربه کرده است؛ - با وجود مفاسد بالای ارز 4200 تومانی و مشکلات بسیار زیادی که برای تولید و صنعت کشور در سه سال گذشته ایجاد کرده است بهترین راهکار، تک نرخی کردن ارز و حذف ارز چندنرخی است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اقتصاد ایران از سال 1397 تا به امروز با مفهومی به نام دلار 4200 تومانی یا همان ارز ترجیحی مأنوس بوده و البته چالش های بسیاری را هم در اجرای این سیاست تجربه کرده است؛ سیاستی که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه اتخاذ گردید، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی در عمل نتوانست تأثیرگذاری مثبتی بر سفره مردم داشته باشد.

درباره دلایل ناکارآمدی و پیامد های منفی این سیاست ارزی تحلیل های گوناگونی صورت گرفته و راهکار های مختلفی نیز ارائه شده است.

منتقدان این سیاست بر این باورند که منافع ارز ترجیحی غالباً به جیب رانت خواران و سودجویان سرازیر می شود و بر این اساس برای جلوگیری از هدر رفتن منابع ارزی کشور باید هر چه سریع تر در این سیاست تجدید نظر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه 200 هزار تومانی جایگزین ارز 4200 تومانی خواهد شد؟

یارانه 200 هزار تومانی جایگزین ارز 4200 تومانی خواهد شد؟