مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 12:502021-10-18سياسي

نمایندگان مجلس با دقت بودجه و تفریغ آن را بررسی کنند


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس خواست ضمن بازنگری در بودجه نویسی، با دقت در گزارش تفریغ بودجه 99، بودجه 1401 را به گونه ای تدوین کنند که درآمد و هزینه کشور واقعی شود.

- ، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بیان مواضع هفتگی این حزب با تشکر از ارائه به موقع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 99،گفت: اعلام شده انتشار تفریغ تبصره های 1، 4، 5 و 14 ماده واحده دارای طبقه بندی است و فقط در اختیار رییس مجلس قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بدیهی است که اسناد و موارد محرمانه و سری به طور علنی اعلام نمی شود اما اطلاع مردم از بودجه و تفریغ آن حق عام است که در اصل 55 قانون اساسی به آن توجه شده است و رییس مجلس نیز باید به این اصل توجه داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دیوان محاسبات کشور باید با دادستانی خود با متخلفین از بودجه برخورد کند زیرا در گزارش آمده است که از 272 تبصره و بند فقط 28 درصد احکام تحقق یافته است و بقیه یا اجرا نشده، یا اهداف قانونگذار به هنگام اجرا محقق نشده، یا بخشی به طور ناقص اجرا شده و یا 345 دستگاه اجرایی دریافتها و پرداختهای خود را از طریق خزانه داری کل انجام نداده اند.

بادامچیان ادامه داد: نمایندگان مجلس به این امر توجه لازم را داشته باشند زیرا طبق اصل 53 باید کلیه دریافت های دولت به خزانه واریز شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان مجلس با دقت بودجه و تفریغ آن را بررسی کنند

نمایندگان مجلس با دقت بودجه و تفریغ آن را بررسی کنند