مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 11:352021-10-18بين الملل

گروسی برای رایزنی درباره برجام راهی واشنگتن است


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر به واشنگتن برای صحبت درباره مسائل مهمی چون برجام و راستی آزمایی های هسته ای خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری از سفر خود به واشنگتن خبر داد.

وی قرار است در این سفر با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و مسئولان کمیته روابط خارجی سنا و دیگر مقامات آمریکایی دیدار کند.

به گفته گروسی، محور این دیدارها، برجام، راستی آزمایی هسته ای، تغییرات اقلیمی، امنیت و ایمنی اتمی و نحوه حمایت آمریکا از اقدامات حیاتی آژانس است.

سفر گروسی به واشنگتن درحالی است که در تاریخ 22 مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران میزبان انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

همزمان، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که در صورت شکست دیپلماسی با ایران، واشنگتن آماده توسل به گزینه های دیگر است.

در واکنش به این اظهارنظر، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در صورت شکست دیپلماسی حول محور احیای برجام، به پِلَن B یا همان نقشه دوم فکر نمی کند.

وی همچنین گفت: زمان بازگشت به میز مذاکرات رسیده و نمی خواهم در باره پِلَن های B فکر کنم چرا که هیچ نقشه دومی که به ذهن من بیاید؛ نمی تواند طرح خوبی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروسی برای رایزنی درباره برجام راهی واشنگتن است

گروسی برای رایزنی درباره برجام راهی واشنگتن است