مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-18اجتماعي

احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان خبر داد.

- احمد اسدی در گفت وگوبا ایسنا از هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی در مازندران خبر داد و گفت: شکل گیری و تقویت جریان های سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو قابل پیش بینی است و زمان فعالیت از روز چهارشنبه 28 مهر تا اواخر روز پنج شنبه 29 مهر 1400 خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره گفت: بارش باران گاهی به صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما (ساحلی و جلگه ای تا 8 و در ارتفاعات تا 15 درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای 2000 متر بارش مخلوط باران و برف از پیامدهای سامانه بارشی است.

اسدی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی در سطح استان است و اثر مخاطره آن، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق ساحلی و جلگ ه‏ای، بالاآمدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن، کاهش دید، ریزش سنگ در جاده‏ ها و محورهای کوهستانی خواهد بود.

وی در توصیه ای گفت: پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها، مقاوم‏سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، برداشت شالی رسیده کشت دوم و آماده سازی سیستم گرمایشی دامدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران

احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران