مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 10:052021-10-18سياسي

کانون وکلا به جنگ استارتاپ های حقوقی رفت/ شکایت کیفری به بهانه دخالت در امر وکالت!


کانون وکلای دادگستری مرکز که گویا به هیچ وجه حاضر نیست دست از انحصارطلبی بکشد، بعد از شکست در جلوگیری از طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار، وارد فاز رقابت و مقابله با استارتاپ های خدمات حقوقی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در حالی که حمایت از استارتاپ های حقوقی در دوره تحول قضایی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته و حتی آیت الله رییسی رییس وقت قوه قضاییه در آیین افتتاح پردیس نوآوری های حقوقی و قضایی بر حمایت دستگاه قضا از این استارتاپ ها تأکید کرده بود، از یکی از استارتاپ های حقوقی تحت عنوان آنچه دخالت در امر وکالت خوانده، شکایت کیفری مطرح کرده که این شکایت در شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه 3 مطرح رسیدگی است.

کانون وکلا در شکایت از سیدوک به عنوان یکی از نخستین استارتاپ های خدمات حقوقی، دخالت این اپلیکیشن در امر وکالت را دستاویز قرار داده در حالی که این اپلیکیشن مانند بسیاری از استارتاپ های موجود در حوزه های مختلف هیچ دخالتی در امر وکالت ندارد و فقط دسترسی مردم به وکلا و خدمات حقوقی را تسهیل کرده است.

از سوی دیگر این اپلیکیشن در کنار اشتغالزایی، هزینه وکالت در پرونده های قضایی را به طرز چشمگیری کاهش داده است؛ پرونده هایی که بنا بر آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان 90 درصدشان بدون وکیل در محاکم مورد بررسی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون وکلا به جنگ استارتاپ های حقوقی رفت/ شکایت کیفری به بهانه دخالت در امر وکالت!

کانون وکلا به جنگ استارتاپ های حقوقی رفت/ شکایت کیفری به بهانه دخالت در امر وکالت!