مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-18پزشكي

75 درصد مردم دنیا به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند


متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر 75 درصد و حتی در برخی مناطق دنیا 90 درصد مردم به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند.

- ، جمال شمس با بیان این که با توجه به اهمیت بهداشت روان هرساله از سوی سازمان جهانی بهداشت یک هفته به این موضوع اختصاص داده می شود، اظهار کرد: بر این اساس هر سال شعاری برای هفته بهداشت روان در نظر گرفته می شود که بر مبنای این شعار هر روز از این هفته به موضوعی مرتبط با این شعار توجه می شود.

وی با اشاره به شعار هفته بهداشت روان سال 2021 گفت: شعار امسال بهداشت روان در جهانی نابرابر انتخاب شده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تعریف بهداشت روان خاطرنشان کرد: بهداشت روان یعنی اشخاص در شرایط برابری باشند که از نظر فکری و رفتاری با یکدیگر ارتباطی سالم برقرار کنند، تا بتواند وظایف روزانه خود را در هر نقشی که هستند به خوبی انجام دهند و عملکرد مناسبی در سطوح مختلف داشته باشند.

شمس گفت: بهداشت روان تحت تأثیر مؤلفه های زیادی است، به شکلی که این مؤلفه های می تواند به شرایط اجتماعی، اقتصادی، وضعیت جسمی و روانی افراد وابسته باشد.

از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به اختلالات روان این استاد دانشگاه با بیان این موضوع که بر اساس آمارهای جهانی و کشوری بین 18 تا 25 درصد افراد به افسردگی و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد مردم دنیا به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند

75 درصد مردم دنیا به خدمات بهداشت روان دسترسی ندارند