مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-18پزشكي

احتیاط در واکسیناسیون کودکان/ زمان محدود اثربخشی واکسن ها


کارشناسان معتقدند با توجه به این زمان محدود باید دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که بیش از 6ماه از تزریق دو دز واکسن آنها گذشته در دستور کار قرار گیرد تا از چرخش دوباره ویروس و بروز موج های جدید جلوگیری شود.

- کارشناسان معتقدند با توجه به این زمان محدود باید دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که بیش از 6ماه از تزریق دو دز واکسن آنها گذشته در دستور کار قرار گیرد تا از چرخش دوباره ویروس و بروز موج های جدید جلوگیری شود.

با گسترش واکسیناسیون کرونا به افراد بالای 12 سال، بحث تزریق واکسن به کودکان نیز مطرح شده اما هنوز شواهد علمی کافی در این زمینه وجود ندارد، چالش دیگر محدود بودن زمان اثربخشی واکسن است که تزریق دز سوم را اجتناب ناپذیر می کند، حالا با در پیش بودن خطر پیک ششم، ستاد کرونا باید تصمیم بگیرد.

حدود هفت ماه از شروع واکسیناسیون کرونا در ایران می گذرد، در این مدت تاکنون بیش از 48 میلیون نفر دُز اول واکسن کرونا و حدود 23 میلیون نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 71 میلیون و 358 هزار دُز رسیده است.

گر چه تا پایان دولت قبل، کندی روند واکسیناسیون، صف های طولانی واکسن و کند بودن روند پایین آمدن گروه های سنی، مشکلات زیادی را در کشور رقم زد اما حالا با سرعت گرفتن واکسیناسیون و گذر از پیک پنجم کرونا، اندکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتیاط در واکسیناسیون کودکان/ زمان محدود اثربخشی واکسن ها

احتیاط در واکسیناسیون کودکان/ زمان محدود اثربخشی واکسن ها