مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-18پزشكي

«شناسایی ژنتیک ویروس کرونا» بهترین پژوهش کشور در حوزه کووید 19 شد


انجام مطالعه «منشاء، پویایی انتقال و تنوع ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2» در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به عنوان بهترین پژوهش کشور در حوزه کووید 19 انتخاب شد.

- انجام مطالعه منشاء، پویایی انتقال و تنوع ژنتیکی ویروس SARS-CoV-2 در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به عنوان بهترین پژوهش کشور در حوزه کووید 19 انتخاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر کشور، تصمیم گرفت تا در این راستا، با دستیابی به گونه های مختلف ویروس کووید-19 که در کشور منجر به بیماری زایی شده اند، شناخت دقیقی از نحوه انتقال ویروس به ایران، قدرت بیماری زایی و نیز ایجاد بستر مناسب برای به کارگیری درمان های موثر و واکسن هایی که در آینده به بازار عرضه می شود را به دست آورد.

نجم آبادی ادامه داد: مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جهت تحقق این هدف، با حمایت و تشویق معاون تحقیقات وزارت بهداشت، دکتر ملک زاده و شبکه ویروس شناسی کشور، 50 نمونه از استان های مختلف کشور (اعم از تهران، قم، گرگان، مازندران، خوزستان، گیلان، زاهدان و کاشان) را با تکنیک پیشرفته توالی یابی نسل جدید، مورد بررسی ژنومیک قرار داد.

رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی توضیح داد: این بررسی ها، تجزیه و تحلیل مربوط به منشاء، پوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شناسایی ژنتیک ویروس کرونا» بهترین پژوهش کشور در حوزه کووید 19 شد

«شناسایی ژنتیک ویروس کرونا» بهترین پژوهش کشور در حوزه کووید 19 شد