مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-18پزشكي

قارچ سیاه در کردستان 4 قربانی گرفت


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 31 مورد مبتلا به قارچ سیاه در استان شناسایی شده است که از این تعداد چهار نفر فوت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر صدیق جدیدالاسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری قارچ سیاه در استان تاکنون 31 مورد مبتلا شناسایی شده است که از این تعداد در حال حاضر 16 نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه 2 نفر از این بیماران نیز به دلیل درگیری شدید چشمی به تهران اعزام و چهار نفر بر اثر وخامت حاد فوت شده اند، افزود: فرایند درمان بیماران قارچ سیاه توسط یک گروه تیمی متشکل از متخصص عفونی، متخصص گوش حلق و بینی، متخصص چشم و متخصص داخلی انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: درمان این افراد برای بیمارستان ها هزینه زیادی را در بر می گیرد و افراد مبتلا طول درمان زیادی دارند به گونه ای که به طور متوسط 6 تا هشت هفته در بیمارستان بستری می شوند.

دکتر جدیدالاسلامی با بیان اینکه این بیماری غیر ویروسی واگیر نیست و از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود، اظهار داشت: قارچ سیاه معمولا سینوس ها و مغز را آلوده کرده و منجر به آبریزش بینی، تورم و درد یک طرفه صورت، سردرد، تب و بافت مردگی می شود و انواع دیگر بیماری ممکن است ریه ها، معده، روده ها و پوست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ سیاه در کردستان 4 قربانی گرفت

قارچ سیاه در کردستان 4 قربانی گرفت