مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-18پزشكي

اهمیت وجود غده تیرویید در بدن


ریزش مو ممکن است به دلایل بسیاری در افراد بروز پیدا کند، اما ریزش مو نیز ممکن است یکی از علائم بروز بیماری در غده تیرویید فرد باشد، البته در صورتیکه ریزش مو در کنار سایر عوامل ظاهر شود نیاز به پیگیری دارد.

- یک فوق تخصص غدد کودکان در چهارمحال و بختیاری گفت: انجام آزمایش مربوط به غده تیرویید در ابتدای تولد نوزاد منجر می شود، در صورتیکه کودک به بیماری کم کاری مادرزادی تیرویید مبتلا است، پیش از اینکه دچار عارضه و مشکلات ناشی از بیماری شود درمان آغاز شده و بیماری کنترل شود، متاسفانه برخی والدین به دلیل موضوع خون گیری از نوزاد انجام این آزمایش را به تعویق می اندازند.

پیام سامعی در گفت وگو با ایسنا درخصوص بیماری تیرویید، اظهار کرد: غده تیرویید در قسمت جلویی گردن قرار دارد و دو هورمون اصلی T3 و T4 توسط این غده ترشح می شود که بسیاری از ارگان ها و سلول های بدن انسان برای رشد و تکامل خود از این دو هورمون استفاده می کنند، غده تیرویید احتمال دارد به روش های گوناگون دچار بیماری شود، کم کاری و پرکاری، التهاب، عفونت و.

بخشی از بیماری های شایع در این غده است همچنین بیماری در غده تیرویید در دوره های مختلف زندگی انسان امکان دارد برای فرد ظاهر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت وجود غده تیرویید در بدن

اهمیت وجود غده تیرویید در بدن