مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-17اجتماعي

بازگشایی مدارس در مهر آمار کرونا را افزایشی نکرد


روند نزولی آمار کرونا در کشور به طور کلی نشان می دهد که بازگشایی مدارس حداقل باعث ایجاد تنشی در آمارها نشده است که همین نشانه قابل تأمل و خوبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحاکی از این است که در این میان تهیه کارت های واکسیناسیون کاملاً رسمی برای دانش آموزانی که والدینشان مخالف واکسن زدن هستند اما به جهت اینکه امکان دارد حضور در مدارس منوط به داشتن کارت واکسیناسیون باشد، امکان پذیر است و شماری از خانواده ها بدون اینکه فرزندانشان واکسن زده باشند این کارت ها را در اختیار دارند.

در این میان وزارت آموزش و پرورش نمی تواند کنترلی روی این موارد داشته باشد و باید وزارت بهداشت در روند صدور کارت های واکسیناسیون یک نظارت جدی داشته باشد.

از سوی دیگر در حالی که وزارت آموزش و پرورش صحبت از دریافت بالای 50 درصدی واکسن توسط جامعه دانش آموزی 12 تا 16 سال می کند، مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگوی ویژه خبری روز 24 مهرماه اعلام کرد که با توجه به آمار ثبت شده تا امروز 35 درصد از افراد بالای 12 سال هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و بقیه فقط یک دوز دریافت نموده اند.

در واقع هم آمار بالای 50 درصد درست است و هم آمار 35 درصد اما باید توجه داشت که ملاک نهایی کسانی هستند که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مدارس در مهر آمار کرونا را افزایشی نکرد

بازگشایی مدارس در مهر آمار کرونا را افزایشی نکرد