مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-17سياسي

معلم نباید فقط مدرّس کتاب باشد بلکه باید خود کتاب تربیت باشد


«جلیل بهارستان» که بیش از 50 سال در کسوت معلمی و استادی اشتغال داشته، معتقد است که معلم، حامی رشد فراگیر و هدایت کننده ی جریان تعلیم و تربیت است بنابراین نباید فقط مدرّس کتاب باشد بلکه باید خود کتاب تربیت باشد.

- ایسنا/یزد جلیل بهارستان که بیش از 50 سال در کسوت معلمی و استادی اشتغال داشته، معتقد است که معلم، حامی رشد فراگیر و هدایت کننده ی جریان تعلیم و تربیت است بنابراین نباید فقط مدرّس کتاب باشد بلکه باید خود کتاب تربیت باشد.

حسین مسرّت پژوهشگر و نویسنده برجسته ی یزد در مورد این شخصیت علمی فرهنگی نمونه ی استان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: جلیل بهارستان در خانواده ای مذهبی و مؤمن حج محمّد بهارستان که همسری آموزگار از خاندان محترم کرمانشاهی در کنارش بود، در هفتم تیر 1316به دنیا پا نهاد و تحت ارشاد مادرش که معلّم و بعدها مدیر مدارس اسلامی علوی در یزد بود، با مبانی اعتقادی اسلام و دروس قرآن آشنا شد.

وی با بیان این که بهارستان تحصیلات ابتدایی و متوسّطه را در یزد گذراند و آن گاه برای پیگیری تحصیلات عالیّه راهی دانشگاه تربیّت معلّم تهران شد، افزود: دوره های کارشناسی آموزش ابتدایی(سال 1348) و کارشناسی ارشد راهنمایی و مشاوره (سال 1353) را در همان دانشگاه گذراند و چون دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد بود، بنا به پیشنهاد رییس دانشگاه تربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلم نباید فقط مدرّس کتاب باشد بلکه باید خود کتاب تربیت باشد

معلم نباید فقط مدرّس کتاب باشد بلکه باید خود کتاب تربیت باشد