مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 00:502021-10-16بين الملل

شورای نظامی میانمار از شرکت در نشست «آ سه آن» محروم شد


کشورهای عضو نشست آسه آن به نشانه مخالفت با شورای نظامی حاکم بر میانمار یک نماینده غیرسیاسی از این کشور را برای شرکت در نشست منطقه ای ماه آینده دعوت خواهند کرد.

- به نقل از رویترز، وزیر خارجه سنگاپور روز شنبه اعلام کرد که محرومیت مین آنگ هلاینگ فرمانده شورای نظامی حاکم بر میانمار از شرکت در نشست آتی آسه آن یک تصمیم دشوار اما لازم برای صیانت از اعتبار آسه آن است.

این تصمیم که توسط وزرای خارجه کشورهای عضو آسه آن در نشست اضطراری شامگاه جمعه اتخاذ شد، یک گام متهورانه و غیرمنتظره برای این بلوک اقتصادی بود که به طور سنتی طرفدار خط مشی مشارکت و عدم مداخله است.

طبق این تصمیم، کشورهای عضو آسه آن از یک نماینده غیرسیاسی در میانمار برای شرکت در نشست منطقه ای ماه آینده دعوت خواهند کرد که این خود به مثابه یک تحقیر غیرمنتظره علیه رهبر نظامی است که هدایت کودتای نظامی ماه فوریه علیه دولت منتخب و غیرنظامی این کشور در میانمار را برعهده داشت.

سخنگوی دولت نظامی میانمار در واکنش به این تصمیم آسه آن، آن را نتیجه مداخله خارجی خوانده و محکوم کرد.

گفتنی است که در جریان سرکوب اعتراضها و اعتصابها علیه شورای نظامی حاکم بر میانمار، بیش از یکهزار تن از شهروندان این کشور آسیایی توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته و هزاران تن دیگر دستگیر شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نظامی میانمار از شرکت در نشست «آ سه آن» محروم شد

شورای نظامی میانمار از شرکت در نشست «آ سه آن» محروم شد