مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 21:302021-10-16پزشكي

همه چیز درباره دوز سوم


یک متخصص ویروس شناسی با بیان اینکه دو تا چهار هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، بدن به بالاترین حد ایمنی می رسد، گفت: آنتی بادی ناشی از واکسن ها معمولا تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن به تدریج میزان آنتی بادی در بدن کاهش می یابد.

- ایسنا/خوزستان یک متخصص ویروس شناسی با بیان اینکه دو تا چهار هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، بدن به بالاترین حد ایمنی می رسد، گفت: آنتی بادی ناشی از واکسن ها معمولا تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن به تدریج میزان آنتی بادی در بدن کاهش می یابد.

دکتر آذرخش آذران در گفت وگو با ایسنا، در خصوص زمان آغاز اثربخشی واکسن علیه کرونا، اظهار کرد: معمولا دو تا چهار هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، بدن به بالاترین حد ایمنی می رسد؛ البته میزان ایمنی حاصل شده هیچ کدام از واکسن ها صددرصد نیست.

وی افزود: با تزریق دوز اول واکسن، سیستم ایمنی بدن پاسخ می دهد اما با تزریق دوز دوم، پاسخ ایمنی ایجادشده تقویت می شود و ایمنی طولانی تری در بدن ایجاد خواهد شد.

این متخصص ویروس شناسی گفت: بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در دست داریم، آنتی بادی ناشی از واکسن ها معمولا تا 6 ماه دوام دارد و پس از آن به تدریج میزان آنتی بادی در بدن کاهش می یابد.

در برخی مقالات عنوان شده که پس از سه تا چهار ماه روند کاهش آنتی بادی ها اتفاق می افتد اما با توجه به متفاوت بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره دوز سوم

همه چیز درباره دوز سوم