مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 19:152021-10-16سياسي

مسجدی که خود را از مسائل مردم و مسائل انقلابی دور نگه دارد، مسجد نبوی نیست


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسجدی که خود را از مسائل مردم و مسائل انقلابی دور نگه دارد و بر سجده کردن و تسبیح شمردن قناعت کند، - مسجد نبوی نیست؛ کنیسه و کلیسا است و از دخالت در سرنوشت انسان ها بیگانه است.

حجت الاسلام علی عارفی شامگاه 24 مهرماه در مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط رژیم ستمشاهی در سال 57 با اشاره به کارکرد مسجد اظهار کرد: از وقتی حضور آدم بر کره زمین قرار گرفت مسجد بود و انسان با مسجد زندگی کرد و همه ائمه فعالیت های خود را در مرکزی به نام مسجد انجام دادند که هم حالت قدسی و هم کارکردهای اجتماعی و سیاسی دارد.

وی افزود: در مساجد ذکر غیرخدا نباید باشد و این همان توحید اعظم است یعنی مکان نماز لله است و کسی حق تصرف در آن ندارد و زمان نماز هم مال خدا است و تصرف در زمان خدا ممنوع است.

عارفی با اشاره به اینکه از کارکردهای دنیوی مسجد این است مکان حل مشکلات مردم در تاریخ اسلام بوده، تصریح کرد: مسجد النبی به عنوان دومین مسجدی که رسول اکرم در مدینه بنیان نهادند، چند کارکرد داشت از جمله اینکه مرکز حکومت بود، یعنی ولی امر مسلمین در این مسجد استاندار و فرماندار تعیین می کرد، جلسات هیئت دولت را تشکیل می داد، فرماندهان را به حضور می پذیرفت و محل تعیین سیاست بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی که خود را از مسائل مردم و مسائل انقلابی دور نگه دارد، مسجد نبوی نیست

مسجدی که خود را از مسائل مردم و مسائل انقلابی دور نگه دارد، مسجد نبوی نیست