موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 15:302021-10-16بين الملل

بورل: دموکراسی در معرض حمله قرار دارد


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه معادلات جهان در دوره پساکرونا تغییر خواهد کرد هشدار داد که دموکراسی در معرض حمله قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، جوسپ بورل در یادداشتی که در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد عنوان کرد که هرچند همه گیری کرونا به پایان نرسیده، اما نشانه هایی بروز و ظهور کرده که ما باید برای دنیای پساکرونا آماده و موضع خود را مشخص کنیم برخی از نشانه ها و تحولات به گفته او جدید نیست، اما طی دو سال اخبر بر اثر کرونا شتاب گرفته اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این رابطه اشاره کرد که دنیا بر اثر رقابت راهبردی چین و آمریکا به جای چندجانبه، چند قطبی شده است.

قدرت نرم هم به عناصری، چون واکسن، اطلاعات و استاندارد های فناوری مسلح شده است.

بورل عنوان کرد که برخی کشور ها با ارائه استدلال هایی نظیر حقوق تاریخی و مناطق تحت نفوذ، به جای پیروی از قانون تابع منطق امپراطوری هستند.

این درحالیست که به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آزادی در جهان امروز رنگ باخته و دمکراسی در معرض حمله استقرار دارد.

وی هشدار داد: ما با یک جنگ واقعی در زمینه تغییر تعاریف روبرو هستیم.

بورل افزود: تمام این تحولات نوعی دعوت به عمل است و ما اروپایی ها باید درباره نحوه مواجه با فرصت ها و تهدید های جدید تصمیم گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: دموکراسی در معرض حمله قرار دارد

بورل: دموکراسی در معرض حمله قرار دارد