مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 12:452021-10-16اقتصادي

آغاز برداشت کنجد از مزارع کازرون


برداشت کنجد از مزارع کازرون آغاز شد و پیش بینی می شود تا نیمه آبان ماه بیش از هزار و 800 تن کنجد در این شهرستان تولید شود.

- ، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به افزایش 50 درصدی کشت این محصول نسبت به سال گذشته گفت: در سال جاری 1500 هکتار از اراضی این شهرستان، زیرکشت دانه روغنی کنجد قرار گرفت.

مریم پورحسینی با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب های تولید کنجد استان فارس است، افزود: بخش جره و بالاده این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز، کانون اصلی کشت کنجد در کازرون است.

وی تاکید کرد: این محصول علاوه بر درآمدزایی بالا و مقرون به صرفه بودن، به عنوان یک محصول کم آب بر می تواند در رعایت الگوی کشت، جایگزین محصولات پر آب از جمله ذرت دانه ای شود.

این مسئول تصریح کرد: 90 درصد کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام شده است که علاوه بر کاهش هزینه های عملیات خاک 0 ورزی، نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

وی به کیفیت بسیار خوب کنجدهای شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: کنجد تولیدی این شهرستان علاوه بر تأمین بازار شهرستان به استان های اصفهان، یزد، قم که کارگاه های شیرینی پزی، ارده سازی، حلواشکری و روغن گیری دارند عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت کنجد از مزارع کازرون

آغاز برداشت کنجد از مزارع کازرون