مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 11:352021-10-16بين الملل

پنج گام ایران برای چارچوب امنیت شیعیان افغانستان


طالبان باید بداند برای برقراری امنیت شیعیان افغانستان زمان نامحدودی در اختیار ندارد و ایران نمی تواند عادی شدن تکرار حوادث ضدامنیتی علیه شیعیان را تحمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی جهان تیغی در یادداشتی نوشت: تکرار حادثه تلخ شهادت ده ها شیعه افغانستانی در فاصله کمتر از 10 روز برای ایران که امنیت همه مردم تا افسران اطلاعاتی عربستان و امارات تا اسراییل و آمریکا را می توان در این مدار ردیابی کرد و  البته باید مواظب بود که در بازی های طراحی شده آنها نیز نباید گرفتار شد.

بازی امنیتی که البته خط مشترکی دارد و آن اینکه همه این سرویس ها بدشان نمی آید ایران در یک فتنه ضدامنیتی مذهبی و قومی پرهزینه در مرزهای شرقی خود گرفتار شود.

با این وجود ایران چه باید کند؟! ایران در همین ابتدای سلسه حوادث ضدامنیتی باید خطوط قرمز امنیتی خود را برای طالبان معتبر کند.

اما معتبرسازی خطوط امنیتی ایران در افغانستان برای طالبان چگونه باید باشد.

گام اول؛ ایران جدای از اینکه عوامل حوادث اخیر تروریستی قندوز و قندهار، داخلی بوده یا خارجی، طالبان را در حال حاضر مسئول برقراری امنیت کل مردم افغانستان می داند.

بنابراین معتبرسازی خطوط امنیتی ایران برای شیعیان افغانستان باید با فشارها و درخواست های صریح دیپلماتیک از خود طالبان شروع ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج گام ایران برای چارچوب امنیت شیعیان افغانستان

پنج گام ایران برای چارچوب امنیت شیعیان افغانستان