مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-16اقتصادي

بیش از 3 میلیارد نفر به رژیم غذایی مغذی دسترسی ندارند


بیش از 3 میلیارد نفر (حدود 40 درصد) از جمعیت جهان نمی توانند از رژیم غذایی سالم استفاده کنند و علت آن فقط مقدار غذا نیست بلکه کیفیت غذای تولید شده است و رژیم غذایی متعادل برای کمک به خانواده های آسیب پذیر ضروری است تا بتوانند از گرسنگی و فقر دور باشند.

- خرید هوشمندانه (اجتناب از خرید اقلام اضافی)، حفظ موادغذایی (استفاده از روش هایی مانند خشک کردن و انجماد برای افزایش طول عمر موادغذایی)، نگهداری غذای اضافی (استفاده در وعده بعدی)، مصرف پوست میوه، استفاده از پوست میوه برای بارورکردن گیاهان از مهمترین راهکارها برای کاهش اتلاف موادغذایی است.

تحقیقات و توسعه هدفمند و نوآوری های دیجیتالی برای پیشرفت بیشتر کشاورزی و افزایش میزان سواد در بین زنان می تواند به میزان قابل توجهی به کاهش گرسنگی کمک کند.

داده های بهتر، حاکمیت و نهادها نیز ضروری هستند زیرا FAO با شرکای خود مسیرهای ملی خود را برای تغییر ایجاد می کند ازجمله برنامه های شاخص FAO، ابتکار دست در دست است که با هدف افزایش تحولات روستایی، سیستم های غذایی شهری و سیستم های کشاورزی و کشاورزی مقاوم با افزایش سرمایه گذاری انجام می شود.

بر اساس برآوردهای فائو (FAO) تا سال 2030 برای از بین بردن گرسنگی به 40 تا 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه مداخلات هدفمند نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 3 میلیارد نفر به رژیم غذایی مغذی دسترسی ندارند

بیش از 3 میلیارد نفر به رژیم غذایی مغذی دسترسی ندارند