مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-16اقتصادي

تمرکز بر صنایع پیشران اولویت منطقه ویژه پتروشیمی است


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش اثرگذار این صنعت در اقتصاد گفت: راهبرد اصلی ما ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات صنایع بالادستی، - به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا دیروز در حاشیه بازدید محسن رضایی میرقائد، معاون اقتصادی رییس جمهوری از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: این منطقه به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت پتروشیمی کشور، 30 درصد ظرفیت تولید کشور را در اختیار دارد.

وی افزد: تلاش می شود همگام با توسعه صنعت پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز سهم خود از تولید محصول در کشور را حفظ و تقویت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: در همین زمینه، طرح های زیادی در بخش صنایع بالادستی، میانی و پایین دستی تعریف شده که محوریت آنها بیشتر بر صنایع پیشران متمرکز شده است.

شهیدی نیا ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولید محصولات پتروشیمی را ضروری دانست و گفت: پیشبرد این سیاست، بی شک سبب کاهش نیاز کشور از واردات بعضی محصولات خارجی می شود که سرانجام کاهش خروج ارز از کشور را درپی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به صنایع پیشران به عنوان اقدامی توسعه ای جایگاه مهمی در کشور دارد و این موضوع همواره از اولویت های کاری سازمان منطقه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز بر صنایع پیشران اولویت منطقه ویژه پتروشیمی است

تمرکز بر صنایع پیشران اولویت منطقه ویژه پتروشیمی است