مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-16اقتصادي

بهترین راهکار برای عادلانه کردن یارانه های انرژی، تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف است


تفضلی با اشاره به اینکه برق یارانه ای باید عادلانه بین همه مردم تقسیم شود گفت: اگر قرار است استفاده از برق یارانه ای و یارانه پنهان انرژی به صورت عادلانه باشد نه اینکه عده ای مشترک پرمصرف از برق یارانه ای سوء استفاده کنند، - ؛ به تازگی دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه سال 1399 را منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش به جزییات یارانه پنهان در سال 99 اشاره شده است.

به گونه ای که نشان می دهد در سال گذشته حدود یک میلیون و 603 هزار میلیارد تومان در حوزه گاز، کالا های اساسی و پنج فرآورده نفتی .

است.

این در حالی است که در سال گذشته، یارانه پنهان حدود دو و نیم برابر عملکرد بودجه عمومی دولت در سال 99 و 46 درصد حجم نقدینگی در این سال بوده است.

در این میان؛ آمار منتشر شده نشان می دهد در سال 99 بیش از 992 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای گاز و برق از سوی دولت پرداحت شده است.

رقمی که به گفته کارشناسان می تواند با اعمال تغییراتی در نحوه محاسبه رقم قبوض برق و گاز، منجر به عادلانه شدن در استفاده از این یارانه پنهان انرژی در اقشار کم درآمد و دهک های پایین هزینه ای گردد.

در این باره، مهدی تفضلی کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، درباره دلایل قطعی برق در سمت عرضه و تقاضا طی تابستان امسال بیان کرد: برق به طور روزآمد تولید می شود و مانند س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین راهکار برای عادلانه کردن یارانه های انرژی، تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف است

بهترین راهکار برای عادلانه کردن یارانه های انرژی، تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف است