مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-16اقتصادي

شفت قطب تولید شاه بلوط در ایران/ برداشت محصول آغاز شد


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت شاه بلوط در این استان، گفت: شهرستان شفت با 15 هکتار باغ قطب تولید شاه بلوط در ایران است.

- با اشاره به اینکه گیلان به ویژه شهرستان شفت قطب تولید شاه بلوط در کشور است، اظهار کرد: برداشت این میوه از باغات استان گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شاه بلوط در مناطق کوهستانی گیلان به ویژه در جنگل های هیرکانی وجود دارد، افزود: در مجموع استان گیلان دارای 16 هکتار باغ شاه بلوط است که از این میزان 15 هکتار در شهرستان شفت وجود دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه 455 کشاورز به برداشت شاه بلوط مشغول هستند، گفت: پیش بینی شده امسال 32 تن شاه بلوط به ارزش 26 میلیارد ریال برداشت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت شاه بلوط تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: این میوه در روستاهای ویسرود، ساینینگاه، کلوان، طالقان، بابارکاب و لپوندان شهرستان شفت بیش از مناطق دیگر تولید می شود.

پارسافر با اشاره به اینکه شهرستان های لاهیجان و فومن و جنگل های شفارود نیز از دیگر مناطق استان گیلان هستند که باغ شاه بلوط در آنها وجود دارد، ادامه داد: درخت شاه بلوط در ایران فقط در مناطق محدودی از جنگل های هیرکانی گیلان می روید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفت قطب تولید شاه بلوط در ایران/ برداشت محصول آغاز شد

شفت قطب تولید شاه بلوط در ایران/ برداشت محصول آغاز شد