مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 07:102021-10-16پزشكي

هشدار درباره افزایش «سل» در ایران و جهان/ سل علائمی شبیه کرونا دارد


رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به سل در ایران و دنیا، گفت: علائم این بیماری دارای تشابهات زیادی با کروناست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت امروز در سالروز ملی مبارزه با بیماری سل در کشور، در نشست خبری با اشاره به تاریخچه سیر بیماری سل در ایران و جهان اظهار داشت: در یک فاصله 10 ساله تا سال 2019 شاهد کاهش چشمگیر بیماری سل بودیم در برخی کشورها که با این بیماری مشکل جدی داشتند از پس آن برآمده و موفقیت های زیادی داشتند اما در زمینه بیماریابی تشخیص سل و درمان آن اقداماتی صورت گرفت و بارقه امید وجود داشت تا درباره حذف بیماری سل تا سال 2050 صحبت شود.

وی اضافه کرد: این موارد نشان دهنده این بود که سل مورد توجه قرار گرفته اما حقیقت این است که بعد از سال 2019 و اکنون که در سال 2021 قرار داریم با توجه به شیوع پاندمی کرونا در جهان شاهد افزایش ابتلا به بیماری سل هستیم؛ ضمن اینکه در کنار آن شاهد کاهش تشخیص این بیماری و افزایش مرگ و میر ناشی از آن هستیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت متذکر شد: دانشمندان عقیده دارند دلیل اصلی افزایش مرگ و میر در بیماری سل پاندمی کووید ـ 19 است؛ چرا که کرونا از نظر بالینی مشابهات قابل توجهی با سل دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره افزایش «سل» در ایران و جهان/ سل علائمی شبیه کرونا دارد

هشدار درباره افزایش «سل» در ایران و جهان/ سل علائمی شبیه کرونا دارد