مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-16سياسي

ماندگاری واقعه 24 مهر در تاریخ انقلاب، حاصل بصیرت مردم کرمان بود


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آتش سوزی مسجد جامع کرمان حرکتی عظیم و خودجوش مردمی و برخاسته از قیام 17 شهریور بود که سبب بیداری و بصیرت مردم شد و باعث شد پیروزی انقلاب اسلامی سریعتر اتفاق بیفتد و چهره ننگین و پلید رژیم پهلوی برای همه روشن شود.

- احمد علی مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان در رابطه با واقعه 24 مهر سال 57، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه اظهار کرد: تجمع و اعتراض شدید مردم کرمان در مسجد جامع این شهر به سیاست های خفقان آمیز رژیم ستمشاهی و کشتار مردم بیگناه که آغاز آن در روز 17 شهریور در تهران رقم خورد، سبب شکل گیری این واقعه و ماندگاری آن در تاریخ انقلاب اسلامی شد لذا این واقعه، نماد حق طلبی و عدالت خواهی مردم شهید پرور و ولایتمدار کرمان است.

مقدم با اشاره به وقایع این حادثه تلخ عنوان کرد: روز 24مهر، مصادف شده بود با چهلمین روز شهدای 17 شهریور تهران و همچنین اولین سالگرد شهادت فرزند حضرت امام خمینی (ره)، که به همین مناسبت تمام بازار و مغازه ها تعطیل شده بود و از طرف علما و روحانیون کرمان در مسجد جامع مراسم بزرگداشتی برگزار شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: زمانی که سخنران، بالای منبر در حال سخنرانی بود، عوامل حکومت پهلوی برای مقابله با فعالیت های انقلابی مردم شهر کرمان با حمله گروهی از کولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماندگاری واقعه 24 مهر در تاریخ انقلاب، حاصل بصیرت مردم کرمان بود

ماندگاری واقعه 24 مهر در تاریخ انقلاب، حاصل بصیرت مردم کرمان بود