مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 05:152021-10-16اقتصادي

هشدار! خطر بیخ گوش بازار تاریخی اصفهان


بازار تاریخی اصفهان با سراهای تاریخی و وجود اصنافی نظیر کارگاه های طلاسازی و منسوجات پارچه ای در معرض خطر آتش سوزی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، اصفهان را نصف جهان خواندند و میدان تاریخی نقش جهان را نگین انگشتری آن دانستند، اما در روی دیگر سکه خبری از آن جلال و شکوه عالی قاپو یا گنبد مسجد شیخ لطف الله نیست.

در آن سوی این زیبایی بی کران و دریای بی نظیری از هنر و تمدن ایرانی اسلامی، گرگی در تاریکی خفته و خود را زیر این عبای پر رنگ و لعاب پنهان کرده است.

درست در همان میدان جهانی ایران و دومین میدان بزرگ جهان، هشت کیلومتر بازار تاریخی اصفهان قرار دارد، بازاری که شاه عباس صفوی کاسبان را به آن جا آورد و هنوز کسبه اصلی شهر از آن رخت بر نبسته اند.

نه تنها کسبه هنوز در بازار تاریخی اصفهان حضور دارند و از رونق آن چیزی کم نشده، بلکه هنوز کاسب های اصفهان بر دوش مغازه ها و سرقفلی های صفوی و قاجار سوارند.

در سراها و تیمچه هایی که روزی کاروانیان بیگانه را قدم بر آن ها می گذاشتند و روزی گردشگران خارجی، حالا تبدیل به انبارها، کارگاه ها و عمده فروشی هایی شدند و برخی از آن ها شکوه و عظمت قبلی خود را از دست دادند.

در گوشه گوشه بازار تاریخی اصفهان پر است از این سراها و تیمچه ها و مغازه ها که هر کدام خروارها جنس از لباس و پارچه و طلا گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار! خطر بیخ گوش بازار تاریخی اصفهان

هشدار! خطر بیخ گوش بازار تاریخی اصفهان