مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 01:502021-10-15سياسي

تاکید امیرعبداللهیان برضرورت اجرای برنامه 25 ساله با چین


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای چینی خود ضمن تاکید ویژه بر ضرورت عملیاتی ساختن برنامه جامع همکاری 25 ساله، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از وزارت امور خارجه، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین طی تماس تلفنی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امورخارجه ایران ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تاکید ویژه بر ضرورت عملیاتی ساختن برنامه جامع همکاری 25 ساله، از همراهی ارزشمند چین در تامین واکسن مورد نیاز کشورمان تقدیر و در خصوص آخرین وضعیت برجام با همتای چینی تبادل نظر کرد.

وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این تماس تلفنی بر موضع پکن مبنی بر ضرورت بازگشت کامل همه طرف ها به تعهدات برجامی تاکید و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه چین ضمن استقبال از آغاز گفتگو های جمهوری اسلامی ایران و طرف اروپایی، تاکید کرد به همکاران خود ماموریت داده است در تماس با همتایانشان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مشورت های نزدیک دو کشور در این خصوص تداوم یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید امیرعبداللهیان برضرورت اجرای برنامه 25 ساله با چین

تاکید امیرعبداللهیان برضرورت اجرای برنامه 25 ساله با چین