مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 01:002021-10-15بين الملل

عربستان خواستار فشار به انصارالله یمن شد


درحالی که روزانه مناطق مختلف یمن هدف حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار می گیرد، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه این کشور جمعه شب خواستار زیر فشار گذاشتن انصارالله برای قبول طرح ریاض برای آتش بس در یمن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، بن فرحان که در آمریکا به سر می برد، در این باره گفت: جامعه جهانی باید فشار به حوثی های یمن را برای پذیرش طرح آتش بس سعودی افزایش دهد.

ادعای بن فرحان درحالی مطرح می شود که منابع یمنی روزانه از نقض مکرر آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور توسط ائتلاف عربی خبر می دهند.

وی پیشتر نیز بدون اشاره به نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف عربستان در غرب یمن در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه ای وجود ندارد.

طرح آتش بس عربستان که در ماه مارس ارائه شد، پس از آن روی داد که نیروهای یمنی با استفاده از 6 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان خواستار فشار به انصارالله یمن شد

عربستان خواستار فشار به انصارالله یمن شد