مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 02:252021-09-28سياسي

آخرین خبرها از شبکه ملی اطلاعات/ ارزیابی مجدد و تکالیف دولت جدید تعیین می شود


آخرین اخبار حاکی از آن است که مرکز ملی فضای مجازی به تازگی ارزیابی جامع از وضعیت موجود و اقدامات باقی مانده از شبکه ملی اطلاعات را آغاز کرده تا تکالیف دولت جدید در اجرای این پروژه مشخص شود.

- - گروه دانش و فناوری؛ معصومه بخشی پور: موضوع عدم پیشرفت شبکه ملی اطلاعات طی سال های متمادی و نبود اهتمام لازم از سوی دولت های قبل برای به ثمر رساندن این ابر پروژه ملی در مقاطع مختلف بارها از سوی مسئولان و کارشناسان گوشزد شده است.

اما آنچه که پس از گذشت نزدیک به 15 سال از اعلام مفهوم اولیه شبکه ملی اطلاعات اهمیت دارد این است که با روی کار آمدن دولت جدید، چه رویکردی باید اتخاذ شود و چه راهبردهایی مدنظر قرار گیرد تا این پروژه که در این سال ها متحمل هزینه های بسیاری هم بوده، به سرانجام برسد و کاربران فارغ از فضاسازی هایی همچون قطع اینترنت و یا مسدود شدن شبکه ها و پلتفرم ها، به درک کاملی از آنچه که خدمات شبکه ملی اطلاعات نامیده می شود برسند.

با آغاز به کار دولت سیزدهم و انتخاب عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی ابراهیم رییسی، وعده تحقق شبکه ملی اطلاعات بار دیگر در سرفصل رئوس برنامه های وزیر ارتباطات دیده شد.

برنامه ای که در لیست اقدامات مدنظر وزرای قبلی نیز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین خبرها از شبکه ملی اطلاعات/ ارزیابی مجدد و تکالیف دولت جدید تعیین می شود

آخرین خبرها از شبکه ملی اطلاعات/ ارزیابی مجدد و تکالیف دولت جدید تعیین می شود