مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 17:152021-09-28اقتصادي

رییس سازمان بورس چه کسی باید باشد؟


انتخاب رییس جدید سازمان بورس در شرایط فعلی که بازار سرمایه بیش از 50 میلیون نفر ذی نفع دارد و اعتماد مردم نیز کاملا ترمیم نشده، حساس برانگیز شده است.

- ، در بین بازارهای مدرن و سنتی که امروز برای سرمایه گذاری تبلیغ می شود از ارزهای دیجیتال گرفته تا بازار ارز، طلا و مسکن، بورس می تواند بهترین و امن ترین مکان برای هدایت نقدینگی سرگردان مردم، به سمت تولید باشد.

نقش رییس سازمان بورس در ایجاد این اطمینان خاطر تا چه میزان پررنگ است؟ انتخاب چه فردی برای ریاست سازمان بورس می تواند اعتماد از دست رفته به این بازار را برگرداند؟ برای پاسخ به این پرسش ها به گفت و گو با کارشناسان پرداخته ایم: محمدرضا صادقی مقدم کارشناس بازار سرمایه، به این پرسش که نحوه انتخاب رییس سازمان بورس به چه صورت است پاسخ داد: وزیر اقتصاد پیشنهاد هایی را به شورای عالی بورس می دهد و بعد از معرفی شخص یا اشخاص مورد نظر، شورای عالی بورس در جلساتی که تشکیل می دهد درباره صلاحیت این افراد تصمیم گیری می کند.

رییس سازمان بورس باید با ساختار بازار سرمایه ایران آشنا باشد این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که شورای عالی بورس با چه معیار هایی رییس سازمان را انتخاب می کند؟ تشریح کرد: مهم ترین معیار برای انتخاب رییس سازمان بورس این است که، فرد مورد نظر تا چه اندازه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان بورس چه کسی باید باشد؟

رییس سازمان بورس چه کسی باید باشد؟