مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 05:002021-09-28اقتصادي

کشت پاییزه؛ توصیه ها،چالش ها و فرصت ها


سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواستار توجه به کشت های مدرن در کشاورزی، استفاده از بذرهای گواهی شده و اصلاح شده و کودپاشی در زمان مناسب و به میزان کافی شد.

- ایسنا/کردستان سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواستار توجه به کشت های مدرن در کشاورزی، استفاده از بذرهای گواهی شده و اصلاح شده و کودپاشی در زمان مناسب و به میزان کافی شد.

حیدر مرادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از مجموع حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، در پاییز امسال بیش از 625 هزار هکتار در کردستان زیر کشت گندم، جو و کلزا می رود.

وی افزود: از این مقدار 550 هزار هکتار به کشت گندم دیم،34هزار هکتار جو دیم،32 هزار هکتار گندم آبی،6000 هکتار جو آبی و چهار هزار هکتار به کشت کلزا(فقط کشت آبی) اختصاص می یابد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین روز بهار امسال کار تأمین نهاده های مورد نیاز را شروع کرده و در حال حاضر کل نهاده های مورد نیاز تأمین شده است ادامه داد: کشت این محصول در استان از هفته اول شهریور شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه زمان کشت در مورد این محصول بسیار مهم است تصریح کرد: در مناطق سرد و مرتفع استان باید تا آخر شهریور و در مناطق معتدل و کم ارتفاع حداکثر تا 15 مهرماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه؛ توصیه ها،چالش ها و فرصت ها

کشت پاییزه؛ توصیه ها،چالش ها و فرصت ها