مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 04:502021-09-28سياسي

شما طرفدار بز هستید یا نخل؟


یک مدرس دانشگاه، با تکیه بر شخصیت «بز» و «نخل» در منظومه باستانی «درخت آسوریک» به یک آزمون مزاج شناسی رسیده است! - نقش بز و نخل بر ظرف سفالی کشف شده در شهر سوخته که طرح آن به قدیمی ترین انیمیشن جهان مشهور است.

ایسنا/اصفهان یک مدرس دانشگاه، با تکیه بر شخصیت بز و نخل در منظومه باستانی درخت آسوریک به یک آزمون مزاج شناسی رسیده است! مسعود کثیری، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان به ایسنا می گوید: منظومه درخت آسوریک یکی از کهن ترین و نادرترین منظومه هایی ست که از دوره باستان برای ما به یادگار مانده و از دسته مجموعه های دینی و علوم مذهبی به شمار می رود.

او ادامه می دهد: در این منظومه، گفت وگویی بین درخت نخل و بز درمی گیرد و صنعت مفاخره کار را پیش می برد؛ به این معنا که هر یک از این دو تلاش می کنند برتری خود را بر دیگری بیان و اثبات کنند.

کثیری تصریح می کند: آغازگر این گفت وگو، نخل است که از مزایای خود برای بز می گوید؛ از میوه اش که خوراک شاهان است، چوبش که با آن کشتی می سازند، برگش که جارو می شود و سایه اش که مایه آرامش رهگذران است.

بز هم اگرچه ابتدا از بحث کردن اکراه دارد، اما بالاخره لب به سخن می گشاید و خطاب به نخل می گوید برگ های تو در درازی شبیه موی دیوان پلید است که از دوره جمشید بنده مردمان بوده اند و بعد، محاسن خود را برمی شمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شما طرفدار بز هستید یا نخل؟

شما طرفدار بز هستید یا نخل؟