مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 04:102021-09-28اقتصادي

تولید گران در اراضی گران/ راهکار کاهش قیمت برنج چیست؟


قیمت برنج این روزها، به صورت نجومی درآمده و برای خرید هر کیلوگرم برنج طارم فریدونکنار باید مبلغی حدود 43 تا 45 هزار تومان بپردازید، این مبلغ در صورتی است که کشاورز برنج را از کارخانه خارج و به دست فروشنده برساند و دلالی در این مسیر وجود نداشته باشد.

- ایسنا/مازندران قیمت برنج این روزها، به صورت نجومی درآمده و برای خرید هر کیلوگرم برنج طارم فریدونکنار باید مبلغی حدود 43 تا 45 هزار تومان بپردازید، این مبلغ در صورتی است که کشاورز برنج را از کارخانه خارج و به دست فروشنده برساند و دلالی در این مسیر وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر، ورود برخی دلالان برنج و دپوی آن به منظور فروش با قیمت بالاتر در ماه های آینده، دسترسی به برنج با کیفیت و درجه یک در مازندران کم شده و اگر هم وجود داشته باشد، قیمت بالای آن، هر کسی توان خرید آن را ندارد.

در این میان، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید برنج طارم و درجه یک، از نیم دانه یا برنج های وارداتی خارجی استفاده کنند و عده ای نیز میزان مصرف برنج را از سبد غذایی خود، کم کرده اند.

اینجا است که برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد به متخصصان کشاورزی پیشنهاد می دهند که در تحقیقات خود به دنبال تولید برنج با کیفیت در حد طارم اما ارزان تر از قیمت هایی که در بازار شاهد آن هستیم، بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گران در اراضی گران/ راهکار کاهش قیمت برنج چیست؟

تولید گران در اراضی گران/ راهکار کاهش قیمت برنج چیست؟