مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 10:552021-09-27بين الملل

چین: مخالف شدید اختلاف افکنی در روابط چین با کشورهای منطقه هستیم


وزارت خارجه چین با اشاره به گفتگوهای چهارجانبه بین آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن موسوم به «کوآد» اعلام کرد که این مسئله باعث اختلاف افکنی و تفرقه بین کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه می شود.

- به نقل از اسپوتنیک، هوآ چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین با گفتگوی امنیتی چهارگانه موسوم به کوآد مخالف است، چرا که این مسئله بین کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه اختلاف ایجاد می کند.

هوآ امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار رهبران پیمان امنیتی چهارجانبه (کوآد) به میزبانی جو بایدن رییس جمهور آمریکا، برخی کشورها را متهم کرد که در مورد خطر ادعایی از جانب چین، مبالغه می کنند.

وی در همین رابطه گفت: ما توجه ها را به گفتگوی چهار جانبه بین استرالیا، هند، آمریکا و ژاپن در بالاترین سطح جلب کردیم و به شدت مخالف این هستیم که این کشورها در روابط چین با کشورهای منطقه اختلاف ایجاد کنند.

پیشتر نیز روزنامه گلوبال تایمز چین در مقاله ای که می توان آن را موضع دولت پکن تلقی کرد، به طرفین آسیایی پیمان امنیتی کوآد هشدار داده بود که آمریکا می تواند با پیروی از همان خط مشی که در افغانستان داشت؛ در نهایت آنها را هم مانند یک تکه زباله دور بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: مخالف شدید اختلاف افکنی در روابط چین با کشورهای منطقه هستیم

چین: مخالف شدید اختلاف افکنی در روابط چین با کشورهای منطقه هستیم