مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 10:402021-09-27سياسي

اندوه در اربعین نشانه ایمان است/ عاشورا اوج مبارزه با باطل بود


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: طبق گفته ائمه اطهار (ع) مؤمن علائمی دارد که یکی از آن ها غم و اندوه فرد در روز اربعین است.

- ، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در امامزاده سید عباس بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: طبق گفته ائمه اطهار (ع) مؤمن علائمی دارد که یکی از آنها غم و اندوه او در روز اربعین است؛ لذا اگر حال کسی در این روز دگرگون شد جزو مؤمنان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر این که در روز اربعین باید نام امام حسین (ع) احیا شود، بیان کرد: از ایام قدیم تا امروز اربعین زنده است و زنده خواهد ماند.

وی افزود: در سال های دور بسیاری از مراجع به همراه شاگردان خود با پای پیاده از شهرهای اطراف کربلا به مزار امام حسین (ع) حرکت می کردند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: جابر که فردی پیر و نابینا بود پس از اطلاع از شهادت امام حسین (ع) به عشق ایشان از مدینه به کربلا آمد و به این شکل بنیان زیارت امام حسین (ع) نهاده شد و پس از آن اهل بیت اربعین را روز زیارتی امام حسین معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تشریح مفاهیم عالی زیارت اربعین، گفت: حسین (ع) وارث تمام خوبی ها و فضائل بود و در نهایت حجتی برای مردم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندوه در اربعین نشانه ایمان است/ عاشورا اوج مبارزه با باطل بود

اندوه در اربعین نشانه ایمان است/ عاشورا اوج مبارزه با باطل بود