مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 04:252021-09-27پزشكي

فقط ریه یک بیمار از 10 مورد مرگ مغزی برای پیوند مناسب است


رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از هر 10 مورد مرگ مغزی ممکن است فقط ریه یک مورد برای پیوند مناسب باشد.

- ، اولین نشست رابطان فراهم آوری اعضای پیوندی با هدف ارتقای سیستم اهدای عضو و پیوند با رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مجتبی مخبر دزفولی رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهمیت کار رابطان برای ارتقای سیستم اهدای عضو و پیوند، گفت: از هر 10 مورد مرگ مغزی ممکن است فقط ریه یک مورد برای پیوند مناسب باشد.

وی، تاثیرگذارترین گروه در فرایند اهدای عضو را پرستاران و کادر درمان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تشکیل جلسات هم اندیشی و ارتقای دانش و عملکرد همکاران در خصوص نگهداری از موارد مرگ مغزی، دهنده های مناسب بیشتری برای پیوند ریه در دسترس بیماران نیازمند قرار گیرد.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از سال 1383 تاکنون دو هزار مورد مرگ مغزی را به اهدا رسانده است، این موفقیت را مرهون همکاری بیمارستان های تحت پوشش و رابطین فراهم آوری در کنار فعالیت سایر اعضای تیم سایر اعضای گروه بزرگ اهدای عضو دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط ریه یک بیمار از 10 مورد مرگ مغزی برای پیوند مناسب است

فقط ریه یک بیمار از 10 مورد مرگ مغزی برای پیوند مناسب است