مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 02:552021-09-26پزشكي

افزایش 3 برابری مرگ و میر ناشی از آمفتامین در آمریکا


مقامات بهداشتی در یک مطالعه جدید گزارش داده اند که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مت آمفتامین در ایالات متحده بین سال های 2015 تا 2019 تقریباً سه برابر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، در حالی که تعداد مصرف کنندگان مت آمفتامین به سرعت افزایش نیافته است، اما محققان می گویند استفاده مکرر از مت آمفتامین و استفاده همزمان از داروهای دیگر، ممکن است در افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دخیل بوده باشد.

دکتر نورا وولکوف ، مدیر مؤسسه ملی سوءمصرف مواد آمریکا، در این باره می گوید: ما در بحران اووردوز مواد در ایالات متحده قرار داریم و این مسیر تراژیک بسیار فراتر از اپیدمی مواد افیونی است.

علاوه بر هرویین، مت آمفتامین و کوکایین به دلیل آلودگی به فنتانیل بسیار قوی، خطرناک تر هستند و در صورت استفاده از چندین ماده و استفاده مداوم خطرناک تر هم می شوند.

در سال 2020، بیش از 93 هزار آمریکایی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند که رکورد بیشترین افزایش یکساله بوده است.

افزایش عمدتاً ناشی از اووردوز مواد مخدر صنعتی و در درجه اول فنتانیل بود، اما مصرف بیش از حد متامفتامین نیز قابل توجه بود.

محققان در ارزیابی داده های بین سال های 2015 تا 2019 دریافتند تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر به غیر از کوکایین، عمدتاً م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 برابری مرگ و میر ناشی از آمفتامین در آمریکا

افزایش 3 برابری مرگ و میر ناشی از آمفتامین در آمریکا