مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 13:002021-09-26سياسي

کارشناس روس: حضور ایران در شانگهای شاه کلید حل بسیاری از مسائل منطقه است


محقق ارشد مرکز مطالعات پسا شوروی معتقد است پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در حل مسائل منطقه از جمله افغانستان بسیار مؤثر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، بیست ویکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه برگزار شد که در نتیجه آن بیانیه مشترکی به تصویب رسید.

کشورهای عضو تصمیم مهمی را تصویب کردند و جمهوری اسلامی ایران که یکی از قدرت های منطقه ای است به عنوان نهمین عضو کامل سازمان انتخاب شد.

استانیسلاو پریچین محقق ارشد مرکز مطالعات پسا شوروی (موسسه تحقیقات ملی اقتصاد جهان و روابط بین الملل پریماکف در آکادمی علوم روسیه) به تشریح و بررسی مزایای جمهوری اسلامی ایران و اعضای سازمان همکاری شانگهای از همکاری متقابل و نحوه ارتباط این مرحله با امنیت منطقه ای پرداخت.

یکی از مهمترین اخبار آخرین جلسه شورای سران کشورهای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  ورود ایران به عنوان عضو کامل به سازمان بود.

به نظر من مراحل تصویب به پایان رسیده و هیچ یک از اعضا هیچ گونه اعتراضی به عضویت ایران نشان ندادند، بقیه رویه ها صرفاً ماهیت فنی خواهد داشت.

قبلاً در مرحله مشاوره ای اولیه عضویت جمهوری اسلامی ایران به دلایلی با مشکل مواجه بود ولی در این نشست دیدیم که همه طرف ها در این موضوع اتفاق نظر داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس روس: حضور ایران در شانگهای شاه کلید حل بسیاری از مسائل منطقه است

کارشناس روس: حضور ایران در شانگهای شاه کلید حل بسیاری از مسائل منطقه است