مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 12:352021-09-26سياسي

بومی سازی استانداردهای معتبر بین المللی برای ارتقاء ایمنی محصولات نانو


نخستین کانون علمی و تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست در حوزه فناوری نانو ایجاد شد تا توسعه ایمن محصولات و فرآورده های فناوری نانو محقق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابتدای سال 90 بود که برای تامین مسائل سلامت، ایمنی و محیط زیست در حوزه فناوری نانو، شبکه ایمنی سال در تلاش بود تا به عنوان نخستین کانون علمی و تخصصی سلامت، ایمنی و محیط زیست در حوزه نانو فعالیت کند.

بر همین اساس نیز زمینه ای فراهم کرد تا پژوهشگران و مراکز مرتبط در کشور بود با پیوستن به این شبکه، فعالیت های خود را در حوزه ایمنی نانو گسترش دهند.

این تلاش ها منجر به شکل گیری شبکه ای از متخصصان و مراکز علمی و صنعتی فعال در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست شد و همه فعالیت ها در چارچوب برنامه های معین و تحت مدیریت شبکه، حول تدوین استانداردها، دستورالعمل ها و آیین نامه های ایمنی و زیست محیطی فناوری نانو متمرکز و همگرا عملیاتی شد.

بر این اساس شبکه ایمنی فناوری نانو ایران می تواند نقش بسیار مهمی را در توسعه ایمن محصولات و فرآورده های فناوری نانو ایفا کند.

اهدافی که این شبکه دنبال می کند شامل کمک به تعیین اولویت های ملی در راستای ماموریت شبکه و اجرای آن با هماهنگی و همگرا کردن تحقیقات بین متخصصین و مراکز تحقیقاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی استانداردهای معتبر بین المللی برای ارتقاء ایمنی محصولات نانو

بومی سازی استانداردهای معتبر بین المللی برای ارتقاء ایمنی محصولات نانو