مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:552021-09-26پزشكي

اثربخشی واکسن کرونا از چه زمانی آغاز می شود؟


ایمنی زایی واکسن کرونا، دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز می شود و دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم نیز کامل می شود؛ بنابراین ریسک ابتلا به بیماری کووید-19 در روز های ابتدایی بعد از تزریق واکسن وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، با شروع واکسیناسیون عمومی در برابر کووید-19، سوالاتی از قبیل زمان شروع اثربخشی واکسن، ماندگاری ایمنی در گروه های مختلف و .

مطرح شده است که باید به صورت دقیق و علمی به آن ها پاسخ داد.

بنابر اعلام دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده های سلامت سازمان غذا و دارو، یکی از پرسش های مربوط به واکسن کرونا این است که اثربخشی واکسن از چه زمانی آغاز می شود و تا چه زمانی ماندگار می ماند؟.

باید توجه کرد که ایمنی زایی واکسن کرونا، دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز می شود و دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم نیز کامل می شود؛ بنابراین ریسک ابتلا به بیماری کووید-19 در روز های ابتدایی بعد از تزریق واکسن وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.

در عین حال ماندگاری ایمنی در برابر ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن های کووید-19 مشخص نیست، اما انتظار می رود دو هفته بعد از کامل شدن واکسیناسیون، فرد واکسینه شده حداقل 6 ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی واکسن کرونا از چه زمانی آغاز می شود؟

اثربخشی واکسن کرونا از چه زمانی آغاز می شود؟