مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 09:252021-09-26سياسي

طرفدار سند 2030 نمی تواند طرفدار امام حسین(ع) باشد


عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید از روی عمل برخی افراد ماهیت آنها را بشناسیم، گفت: کسی که به دنبال اجرای سند 2030 که قانون فساد و فحشا است باشد نمی تواند طرفدار امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدرحیم توکل در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه احکام اسلامی به احکام اولیه و ثانویه تقسیم شده اند، اظهار کرد: تعبیر دیگر احکام اولیه و ثانویه احکام اختیاری و اضطراری است و تعبیر سوم احکام مهم و اهم است.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی و اولیه احکام در ظرف اختیار تکلیف ما است و اگر اختیار از ما گرفته شد احکام در ظرف اضطرار برای ما تکلیف می آورد، گفت: خوردن غذا در حال اختیار حتما باید غذای حلال باشد ولی وقتی انسان در بیابان گیر افتاده و غذایی پیدا نمی شود و یک حیوان مردار آنجا افتاده باشد در این شرایط حفظ جان اهمیت بیشتری از خوردن نجاست دارد و بر این انسان واجب است که به حکم ثانویه اضطراری عمل کند و از این حیوان بخورد تا زنده بماند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در حالت عادی بر همه ما واجب است که جان خود را حفظ کنیم و خود را به خطر نیندازیم اما وقتی جنگی را بر ما تحمیل کردند در اینجا اهمیت بیشتر حفظ دین و حفظ نظام است و جان باید فدای امر با اهمیت تر شود و واجب فدای واجب ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرفدار سند 2030 نمی تواند طرفدار امام حسین(ع) باشد

طرفدار سند 2030 نمی تواند طرفدار امام حسین(ع) باشد