مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 07:352021-09-26سياسي

ارزیابان یونسکو در راه ایران


مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سفر قریب الوقوع ارزیابان یونسکو به منظور بررسی کاروانسراهای تاریخی کشور برای ثبت در میراث جهانی خبر داد.

- ایسنا/سمنان مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سفر قریب الوقوع ارزیابان یونسکو به منظور بررسی کاروانسراهای تاریخی کشور برای ثبت در میراث جهانی خبر داد.

محمدحسن طالبیان در بازدید از کاروانسراهای استان سمنان که قرار است در فهرست کاروانسراهای ایران، ثبت جهانی شوند با اشاره به اینکه هفته آینده ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده کاروانسراهای ایران، به کشور سفر می کنند، گفت: در این سفر، 6 کاروانسرای معرفی شده استان سمنان نیز مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وفاق مسئولان و جامعه محلی در حفاظت و معرفی اثر تاریخی از جمله مؤلفه های مهم در ثبت جهانی یک اثر تاریخی است.

وی، تأکید کرد: اهمیت دادن جامعه محلی، دهیاری، شهرداری و سایر مسئولان مرتبط به اثر تاریخی، نقش مهمی در ثبت جهانی اثر دارد.

طالبیان، حفظ اصالت بنا را از دیگر مؤلفه های مهم ثبت جهانی عنوان کرد و افزود: نبود مداخله در حریم اثر، یکپارچگی، برخورداری از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اجرا از دیگر موارد مهمی است که مورد بررسی ارزیابان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابان یونسکو در راه ایران

ارزیابان یونسکو در راه ایران