مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 04:352021-09-26اجتماعي

میراث فرهنگی در ثبت جهانی دارابگرد کوتاهی کرده است


یک استاد تاریخ دانشگاه داراب معتقد است که میراث فرهنگی این شهرستان، استان فارس و حتی کشور در پرداختن به دارابگرد، که اثری منحصر به فرد و مربوط به گذشته تاریخ تمدن ایرانی و اسلامیست، - ایسنا/فارس یک استاد تاریخ دانشگاه داراب معتقد است که میراث فرهنگی این شهرستان، استان فارس و حتی کشور در پرداختن به دارابگرد، که اثری منحصر به فرد و مربوط به گذشته تاریخ تمدن ایرانی و اسلامیست، کم توجهی و کم لطفی کرده اند و این موضوع باید با ثبت جهانی آن، جبران شود.

محمدباقر مهاجر در گفت و گو با ایسنا، افزود: دارابگرد مهمترین شهر مدور جهان به شمار می رود که پلان ویژه و منحصر به فردی داشته و دیوار دور آن بزرگترین دیوار گلی و خندق حفر شده در اطراف آن هم بزرگترین خندق در دوران خود بوده است.

او با بیان اینکه قدمت دارابگرد به عصر حکومت هخامنشیان بازمی گردد، خاطرنشان کرد: البته در کاوش های باستانشناسی که اوایل دهه هشتاد توسط یک گروه از کاوشگران که یک باستانشناس انگلیسی هم آنها را همراهی می کرد، انجام شد، نشان داد که دارابگرد در دوران قبل تاریخ هم زیستگاه انسان بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه داراب با تاکید براینکه با استناد به متون و نوشته های تاریخی، دارابگرد در دوره های مختلف از شهرهای برجسته و مهم ایران به شمار می رفته است، گفت: این شهر مقر اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی در ثبت جهانی دارابگرد کوتاهی کرده است

میراث فرهنگی در ثبت جهانی دارابگرد کوتاهی کرده است