مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 20:502021-09-25سياسي

میراث فرهنگی ایران در برزخ است


ایران کشوری است غنی از موارث فرهنگی اما حفظ و نگهداری آن ها دغدغه ای همیشگی بوده چراکه ارزش این میراث در ایران به درستی تعریف و درک نشده است.

- در گزارش های قبلی مبنی بر آسیب های وارد شده به میراث فرهنگی در یک سال گذشته، بنا و آثارهای تاریخی کمی نبوده اند که به رغم ارزش های تاریخی که داشتند، به بی مهری و فراموشی دچار شدند.

با توجه به انتصاب عزت الله ضرغامی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از آنجا که او در این حوزه سابقه ی فعالیت نداشته و به هر دلیل هم ممکن است گزارش های تخریب ها و آسیب های وارده به پیکره ی میراث فرهنگی کشور به او نرسد، بخش میراث فرهنگی و گردشگری ایسنا بر آن شد که این کار را برای وزیر جدید انجام دهد که در سلسله گزارش هایی منتشر خواهد شد.

بی شک، یکی از مشکلات جدی برای میراث فرهنگی ایران حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی است.

تخریب بافت های تاریخی به بهانه های مختلف و نبود توانایی کافی جهت حفاظت از آثار، تامین نشدن اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی و افزایش سرقت آثار از جمله مشکلاتی است که میراث فرهنگی ایران با آن دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از آثار تاریخی با پیگیری میراث دوستان و رسانه جان سالم به در بردند و برخی دیگر در خود فرو ریختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی ایران در برزخ است

میراث فرهنگی ایران در برزخ است