مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 18:252021-09-25اقتصادي

نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت اعلام شد


مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت تولیدشده یا وارداتی را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به حکم بند (و) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور عنوان کرد: در اجرای ماده (6) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب 1399/01/20، موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آن ها قابل بازیافت است را اخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره 160189 واریز کند.

فهرست مواد اولیه، قطعات و کالاهای فوق الذکر حداکثر دو ماه پس از ابلاغ قانون، توسط سازمان محیط زیست تعیین و اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده قانونی فوق، تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالاهای خود اقدام کرده اند، مشمول این عوارض نمی شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان  بیان کرد: براساس بند (1) دستورالعمل شماره 77716 مورخ 1400/05/24 سازمان امور مالیاتی کشور، اشخاص تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه، قطعات و کالاهای مشمول مکلفند عوارض پسماند مواد اولیه، قطعات و کالاهای مشمول را به مأخذ قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت اعلام شد

نرخ عوارض پسماند کالاهای قابل بازیافت اعلام شد