مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 07:102021-09-25اقتصادي

معدن زغال سنگ سرخس پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی شد


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس از بازگشایی معدن زغال سنگ این شهرستان خبر داد و گفت: معدن زغال سنگ آق دربند سرخس که به دلیل اقدامات ایمن سازی به حالت نیمه فعال در آمده بود، - هفته گذشته بازگشایی شد.

علی اکبر اکبری در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در پی بروز حادثه تلخ 5 شهریور ماه 99 که انفجار منجر به فوت دو تن از کارگران متخصص این معدن شد، این معدن به دلیل نیاز به ایمن سازی به حالت نیمه فعال درآمد.

اکبری اظهار کرد: به منظور ایمن سازی معدن پیگیری های زیادی انجام و پس از بازدیدهای به عمل آمده مکاتباتی با وزارتخانه داشتیم و بنا بر دستورات گروه فنی مجموعه نظام مهندسی معدن و کارشناسان مربوطه، اقدامات لازم جهت ایمن سازی معدن انجام شد و در نهایت با پیگیری های ویژه دادستان عمومی انقلاب سرخس، اداره صمت و بازرسی های نظام مهندسی معدن و با دستور سرپرست سازمان صمت استان خراسان رضوی، شنبه هفته گذشته 27 شهریور ماه، بازگشایی این معدن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 86 کارگر در معدن زغال سنگ آق دربند سرخس مشغول به کار هستند، بیان کرد: به دنبال تعطیل شدن بخش استخراج و اکتشاف معدن، حدود 48 نفر از کارگران معدن بیکار شدند که این کارگران در این یک سال، از بیمه بیکاری استفاده کردند و حدود 38 کارگر نیز در بخش های کک شویی، نگهبانی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن زغال سنگ سرخس پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی شد

معدن زغال سنگ سرخس پس از یک سال تعطیلی، بازگشایی شد