مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 07:002021-09-25اقتصادي

افزایش سودآوری پسته


پسته به عنوان یک جزء پرطرفدار آجیل ایرانی، سابقه بسیار طولانی دارد و برخی اسناد تاریخی کشت پسته در ایران را 4 هزار سال پیش ثبت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام ماشین سازی سپهر، علاوه بر ایران کشورهای ترکیه و سوریه نیز در کشت این محصول دارای سابقه هستند.

رقبای ایران طی سالیان گذشته با کمک تکنولوژی های مدرن، تولید خود را افزایش داده اند و بسیاری از مراحل کاشت تا برداشت را به صورت مکانیزه انجام می دهند.

پسته محصولی کم خرج و بسیار پول ساز برای ایران و پرطرفدار در جهان است و برای فروش پسته ایران تلاش بسیاری نیاز نیست و تقاضای زیادی برای پسته مرغوب ایرانی وجود دارد.

پسته ایران به 74 کشور جهان صادر می شود و هر درخت پسته معادل 5 بشکه نفت ارزآوری دارد که در مجموع این صنعت سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی دارد.

با این وجود به دلیل عدم استفاده از شیوه های به روز و مکانیزه تولید پسته، بهره وری ما در نسبت با رقبا بسیار پایین تر است.

بسته بندی برای جذب بازارهای خارجی بسیار مهم است و اگر چه کشورهایی مثل آمریکا و ترکیه رقیب ایران در کشت پسته هستند و پیشرفت های زیادی داشته اند اما آنها به سادگی نمی توانند جایگزین ایران شوند، دلیل آن نیز خاک مرغوب ایران برای کشت پسته است و این محصول در کشورهای رقیب به دست نمی آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سودآوری پسته

افزایش سودآوری پسته