مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:352021-09-25پزشكي

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند؟/ تفاوت آلرژی و کرونا


یک فوق تخصص بیماری های عفونی و نقص ایمنی گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی مثل افرادی که شیمی درمانی می شوند، افراد پیوند عضو، ایدز، دیابتی هایی که بیش از 10 سال از دیابت آنها گذشته و .

- ایسنا/کرمان یک فوق تخصص بیماری های عفونی و نقص ایمنی گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی مثل افرادی که شیمی درمانی می شوند، افراد پیوند عضو، ایدز، دیابتی هایی که بیش از 10 سال از دیابت آنها گذشته و .

باید براساس شدت و خاموشی بیماری که دارند و داروهایی که مصرف می کنند، واکسن کرونا بزنند و حتی این افراد تنها گروهی هستند که توصیه جهانی بر دریافت دوز سوم واکسن را دارند.

دکتر ایمان قاسم زاده در گفت و گو با ایسنا درباره تعریف بیماری های عفونی اظهار کرد: بیماری های عفونی ناشی از یک عامل خارج از بدن انسان است که از یک سمت حمله می کند و راه ورود می تواند زخم، حتی پوست سالم و برخی از مخاطات به ویژه مخاط بینی، دهان و .

باشد.

وی با اشاره به اینکه ویروس ها، باکتری ها، قارچ و انگل ها عوامل اصل بیماری های عفونی هستند، افزود: هر چه این جرم متکامل تر می شود، دفاع کادر درمان در مقابل آنها بهتر است و به عنوان مثال یک باکتری را راحت تر از ویروس می شود از بین برد چراکه ویروس ها ریزترین عوامل بیماری و شاید ناقص ترین عوامل هستند که بدون سلول زنده قادر به رشد و تکثیر خود ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند؟/ تفاوت آلرژی و کرونا

چه کسانی باید دوز سوم واکسن کرونا را بزنند؟/ تفاوت آلرژی و کرونا