مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:302021-09-25پزشكي

میزان مرگ ومیر در افراد واکسینه شده کمتر از یک دهم درصد است


دکترای تخصصی ویروس شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: میزان مرگ ومیر در افراد واکسینه شده کمتر از یک دهم درصد بوده که این تعداد ناچیز نیز کهولت سن داشته یا مبتلا به بیماری زمینه ای بوده اند.

- ایسنا/اردبیل دکترای تخصصی ویروس شناسی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: میزان مرگ ومیر در افراد واکسینه شده کمتر از یک دهم درصد بوده که این تعداد ناچیز نیز کهولت سن داشته یا مبتلا به بیماری زمینه ای بوده اند.

چیمن کرمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: انتشار شایعاتی در شبکه های مجازی مبنی بر آمار بیش از حد تلفات حاصل از تزریق واکسن نامعتبر و کذب است.

وی اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد خیلی از افراد براساس یک سری از الگوریتم ها مثل سن، جنس، بیماری های زمینه ای، شاخص توده بدنی، اشخاص با سندرم داون، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، بیماری کم خونی داسی شکل، شیمی درمانی، ایدز و سیروز کبد و بیماری های سیستم اعصاب مرکزی ترجیحاً در معرض ریسک بالای مرگ ومیر مرتبط با کرونا و بستری شدن در بیمارستان بعد از واکسیناسیون هستند.

کرمی ادامه داد: باتوجه به اینکه حتی در دز دوم هم 2 تا 3 هفته طول می کشد تا پاسخ ایمنی بعد از تزریق واکسن ایجاد شود، خیلی از افراد واکسینه شده به خیال اینکه واکسن زده اند نسبت به پروتکل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مرگ ومیر در افراد واکسینه شده کمتر از یک دهم درصد است

میزان مرگ ومیر در افراد واکسینه شده کمتر از یک دهم درصد است